Print Friendly and PDF Min paleo verden: Kastanjegrød

torsdag den 20. december 2012

Kastanjegrød

Har du hørt om kastanjeflager? Jeg havde ikke, indtil for en måned siden da de blev nævnt i Paleo Danmark gruppen
Og det var jo vældigt interessant, for med kastanjeflager kunne man jo få sig en portion grød. Dog skulle det vise sig lidt svært at opdrive disse flager. Det er ikke lykkedes mig at finde dem i Danmark. Kender du til et sted der sælger dem herhjemme, så sig endelig til.
Fandt dog endelig en butik i England, hvor jeg kunne købe dem, og så skulle der eksperimenteres med at lave grød :)



Til en stor portion grød skal du bruge:
- 100 g. kastanjeflager
- 2-3 dl. vand
- ca. 2 tsk. dadelpuré
- ½ tsk vanille (pulver, eller fra stang)
- 1 knivspids salt

- Smid det hele i en kasserolle, og lad det koge op.
- Lad det småsimre under omrøring i ca. 10 minutter.
- Når grøden er tyknet, og flagerne er møre er den færdig.
- Smag til. 


Jeg spiste min grød med kanel, fintrevet appelsinskal og en klat kokossmør. Det var skønt med en portion varm grød her i den kolde tid.



Det er super ærgeligt, at flagerne ikke ser ud til at kunne skaffes herhjemme. 
Jeg er faktisk så begejstret for dem, at jeg har taget kontakt til en af de store helsekostbutikker her i Århus, og introduceret dem for produktet. De ville se om det var noget de kunne skaffe. Så jeg venter spændt :)

Laver du paleogrød?


6 kommentarer:

  1. Hvor er det en inspirerende og tiltalende blog, du har fået gang i. Flotte billeder og rigtig gode og detaljerede forklaringer på fremgangsmåden. Gode fif og tips til alternativer. Jeg følger med hver dag! - og afprøver nogle af opskrifterne.
    Venlig hilsen
    Gotte!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa, og mange tak for dine rosende ord. Det gør mig meget glad at læse :)

      Slet
  2. Sikke en fantastisk blog - den skal bare studeres fremover.. Lækre og sunde opskrifter som skal prøves og kanon flotte og inspirende billeder :)
    Fortsæt endeligt og jeg takker med glæde.
    Rigtig godt nytår.
    Kh. Birgit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgit;
      Mange tak for dine flotte ord. Dejligt at du kan lide det jeg laver.
      Også et rigtig godt nytår til dig :)

      Slet
  3. Hvor lækkert med grød! Det SAVNER jeg!
    jeg har kun set kastanjemel - som jeg heller ikke har prøvet.
    Skriv endelig hvis du får en helsekost i Århus til at have dem ! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, en dejlig varm portion grød savner jeg virkelig også.
      Kastanjemel har jeg, og bruger det af og til i bagværk.
      Håber virkelig kastanjeflagerne her kunne finde vej til Danmark, og jeg skal nok råbe højt hvis det lykkedes at få dem skaffet til Århus :)

      Slet