Print Friendly and PDF Min paleo verden: Kokosrosiner

lørdag den 22. december 2012

Kokosrosiner

Æstetisk kan man nok ikke sige denne lille snack er. Men hvad den mangler i skønhed, har den til gengæld i lækkerhed.
Jeg biksede det sammen sent her til aften, for at fejre at verden ikke gik under. Enhver undskyldning for at spise noget lækkert er gyldig. Blev der sagt :)



Du skal bruge:
- 100 g. rosiner
- 100 g. kokossmør aka creamed coconut
- 2½ spsk. kokosolie
- 2 spsk. honning
- ½ tsk. vanille (pulver eller fra stang)
- evt. krydderier (kanel, kardemomme, lakrids)

- Alt, undtagen rosinerne, varmes op i en gryde ved svag varme.
- Når det er smeltet, og rørt godt sammen, tages gryden af varmen, og rosinerne tilsættes.
- Rør dem godt rundt i blandingen, og lad det evt. stå et par minutter.
- Hæld det hele ud på et stykke bagepapir, og tryk det lidt ud.
- Sæt på køl i 1 times tid.
- Med en stor, skarp kniv kan du nu skære den faste masse i små tern.
- Spis :)
- Opbevar i en bøtte på køl.


Jeg synes det her er en skøn lille happer, som smelter i munden.
Dog havde jeg håbet, at kokosblandingen ligesom ville overtrække rosinerne. Ja, det var sådan set min plan da jeg gik igang, men sådan skulle det ikke gå. Men de smager jo nok lige godt :)

Andre tørrede frugter kan helt sikkert også bruges. Abrikoser og dadler er oplagte. Det er nok en god idé at skære dem i mindre stykker først. Altså det vil jeg tro. Prøv dig frem :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar