Print Friendly and PDF Min paleo verden: Chicken curry

fredag den 4. januar 2013

Chicken curry

Eller asiatisk inspireret kylling i karry.
En ret der er nem, hurtig og lækker.
Lav til flere måltider når du alligevel er igang. Det gør jeg altid :)



Du skal bruge:
- 800 g. kyllingbryst eller filet, skåret ud i mindre stykker
- 1 løg i fine strimler
- 2-3 gulerødder i skiver
- 1 dåse flåede, hakkede tomater
- 1 lille (165 ml.) dåse kokosmælk
- 1 stor spsk. gul karrypasta (husk at købe en uden alt muligt tilsat skrammel)
- krydderier (jeg brugte: karry, garam masala, tandoori masala, hvidløgspulver, salt og peber)

- Start med at svitse løget i lidt fedtstof. Jeg bruger hjemmelavet ghee.
- Når løget er svitset godt, tilsættes karrypastaen. Lad pastaen varme igennem, og 'brænde af'.

- Tilsæt de øvrige krydderier. Rør godt rundt.

- Tilsæt nu kyllingekødet, og steg til alle kødfladerne ikke længere er rå.



- Nu tilsættes gulerodsskiverne, tomaterne og kokosmælken.
- Rør det hele godt sammen, læg låg på, og lad simre i ca. 10 minutter. (
Jeg lavede min portion i en stor pande, og brugte et stort fad som låg, men man kan også bare lave det i en gryde. )
- Smag til.


Imens kyllingen simrede færdig lavede jeg en gang tilbehør. Det blev til en omgang pimpede broccoliris (laves på samme måde som blomkålsris, bare med broccoli), og det gjorde da ikke retten kedeligere at se på :)

God weekend :)


2 kommentarer:

  1. Hej Lykke.
    Det ser bare kanon lækkert ud :) Elsker hot hot mad og dine broccoli ris ser virkelig indbydende ud. Jeg har lige været inde og tjekke opskriften på dine blomkåls ris, som er nyt for mig, men det skal da absolut afprøves, super ide og super sundt ;)
    Kender du "stenalderkost kogebogen" af Loren Cordain?? (den er nemlig nedsat til halv pris.
    Rigtig god weekend, Birgit

    SvarSlet
    Svar
    1. Kender du ikke blomkålsris, så vil jeg klart anbefale dem. Jeg var selv lidt skeptisk da jeg hørte om dem, men nu er jeg afhængig:)
      Du kan tro jeg kender den bog, og har den, og har læst den. Cordain er en af 'guruerne' bag stenalderkost, så hvis man gerne vil vide, hvorfor kosten er sammensat som den er, altså det videnskabelige bag, så synes jeg absolut man skal læse den, og hans anden bog 'Stenalderkost'
      God weekend :)
      /Lykke

      Slet