Print Friendly and PDF Min paleo verden: Nem kokosbar

lørdag den 9. februar 2013

Nem kokosbar

Lækkersulten meldte sig pludseligt, så jeg fik rodet skabene igennem, og opfandt denne nemme kokosbar.



Igen er det lidt svært at angive mængder, da det helt afhænger af hvor meget du vil lave.

Du skal bruge:
- Kokossmør 

- Nødder/kerner
- Tørrede bær/frugter (fx. rosiner, gojibær, abrikoser morbær, hindbær etc.)
- Valgfrit: Lakridspulver, vanillepulver, kanel, kakao, lucuma etc.


- Kokossmørret skal blødgøres. Jeg giver det en
hurtig tur i mikroovnen. Man kan også nedsænke sit glas i meget varmt vand til smørret bliver medgørligt.
- Bland, hvis du bruger, krydderier i kokossmørret. Smag til til du har den smag du synes er god.
- Rør kokossmør og det valgte fyld sammen.
- Hæld på en form. Enten en større form, som du så bagefter skærer stykker stykker af. Eller, mit eget favoritvalg, nemlig silikonemuffinsforme
- Stil på køl til kokossmørret stivner igen, og opbevar herefter også på køl.


- Spis og vær glad :) 








6 kommentarer:

  1. Hej Lykke.
    Nu bliver jeg også lækkersulten :O) UHM dine kokosbarer ser super lækre ud !!!
    Hej fra Inger

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Inger,
      Jeg lokker folk i fordærv med alle de desserter. Må snart have nogen opskrifter på rigtig mad på :)
      /Lykke

      Slet
  2. Hej Lykke
    Hold da op nogle lækre sager, du bare lige finder i dine skabe (:
    Jeg tror altså lige..
    at jeg også skal have mine skabe rodet igennem (:
    Hvordan med fordelen eller gram af råvarene det nævner du slet ikke??
    Hmm.. man skal måske bare bruge det man har ;)
    Den sidste variant med kakao lyder også guf, guf...
    Jeg bliver nødt til at prøve det, nødder og frugter er jo sååå sunde :)
    Spis og vær glad og nyd weekenden, he he ;)
    Knuz Birgit

    ps. jeg har prøvet din kokos"fløde" - ja, vi skal vist snart have noget porre lasagne på menuen - den ser virkelig også indbyende ud, men lidt svær måske..

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har mange gode ting i mine skabe :)
      Jeg skriver netop, at jeg ikke kan angive nogen mængder, da det afhænger af, hvor stor portion man vil lave, og størrelsen på ens form. Men at hælde noget kokossmør over nogen nødder og tørret frugt, skulle jeg mene de fleste kan finde ud af....selv uden mængdeangivelser;)

      Ja, nødder og tørret frugt anses som værende sunde, men det er nogen kaloriebomber, det samme er kokossmør. Så bare fordi det er paleo betyder det ikke at man kan æde løs af det :)

      Synes du lasagnen virker svær? Det er bare at udskifte almindelige pastaplader med porre. Det bliver da ikke meget mere simpelt, så bare kom igang :)

      God weekend,
      /Lykke

      Slet
  3. Mange mange tak for den lækre opskrift! Mine venner og familie er vilde med den, og den skal helt sikkert laves igen. God weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Trine,
      Velbekomme, er rigtig dejligt at høre, at opskriften bliver brugt med succes :)
      God weekend,
      /Lykke

      Slet