Print Friendly and PDF Min paleo verden: Fyldte kokosbidder

lørdag den 25. maj 2013

Fyldte kokosbidder


Bloggen har rundet 100.000 sidevisninger. Ikke nok med det, så har den tilhørende Facebookside igår ramt 500 likes. Dét skal fejres:)

Så jeg har bikset en lækker, lille snack sammen til jer, som ovenikøbet er hurtig lavet.



Du skal bruge:

- Kokossmør (eller evt. chokolade istedet)
- Nøddesmør

Derudover skal du bruge en form. Jeg foretrækker en blød silikoneform, og jeg har fundet min billigt i Tiger.


- Blødgør din kokossmør. Jeg giver den en hurtig tur i mikroovn. Kan også opvarmes forsigtigt i en gryde.
- Hæld en lille smule i silikoneformen. Det skal bare lige dække bunden. Drej gerne formen lidt rundt, så der kommer lidt op ad siderne også.
- Sæt på køl i ca. 10 minutter, til det er stivnet.

- Læg nu en kugle nøddesmør (jeg brugte solsikkesmør), ned i hver form. Kuglen skal lige præcis ikke røre kanterne af formen.
- Fyld op med mere kokossmør.
- Sæt på køl til kokossmørret er stivnet.

- Opbevar på køl.


Nu kan kokosbidderne 'poppes' ud af formen....og spises:)

Har du ikke lige nøddesmør på lager, så har jeg en lidt enklere, men absolut lækker, opskrift på en kokosbar lige HER.



Du kan sagtens lave bidderne her med chokolade, istedet for kokossmør. Fremgangsmåden er naturligvis den samme.
En portion hjemmelavede, flotte, fyldte chokolader vækker med garanti begejstring:)

TAK til alle som kigger forbi, både her og på Facebooksiden.
Den store interesse, alle kommentarerne, og alle de rosende ord gør, at jeg har lyst til at blive ved med, at finde på nye opskrifter til jer:)


8 kommentarer:

  1. Det er også velfortjent med de visninger og likes! Og mums, de kokosbidder virker meget lige til og må prøves snart. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have Quyen:)
      Ja, de er nemme at lave, og smager skønt. Håber de falder i din smag:)
      ~Lykke

      Slet
  2. Wauv og Tillykke med alle de sidevisninger og likes :)
    Og selvfølgelig skal det da fejres :)

    De kokosbidder ser altså også total lækre ud..
    Godt.. jeg både har kokossmør og mørk chokolade på lager ;O)
    Må prøve at din lave nøddesmør..
    De der silikoneforme skal de smøres inden kokossmøret hældes i??
    Solskins hilsner, Birgit

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak:)
      Nej, formene behøver ikke blive smurt. Jeg har ihvertfald ikke smurt mine, og har ikke oplevet problemer.
      ~Lykke

      Slet
  3. Hej og rigtig stort TILLYKKE herfra - super flot og MEGET velfortjent med alle de likes og sidevisninger :O) Ja, Lykke jeg følger dig og kigger forbi din blog hver dag - jeg synes, du laver mange lækre og indbydende retter, og samtidig masser af spændende inspiration - tak for det. Og tak fordi du har lyst til at blive ved!
    Kh Inger

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for alle de rosende ord Inger. Det glæder mig meget, at du finder inspiration her på siden :)
      ~Lykke

      Slet
  4. Tillykke. Det er godt så mange har fået kendskab til dit meget inspirerende materiale. Det er godt og brugbart - godt at gå til med oversigter og lister.
    En super god hjælp i paleokøkkenet. Tak for det. Godt du fortsætter - håber endnu flere finder frem til din blog. 🌀Anette🌀.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange gange tak for de pæne ord. Dejligt at det kan bruges:)
      Jeg fortsætter, for det lader jo til at mange er rigtig glade for det:)
      ~Lykke

      Slet