Print Friendly and PDF Min paleo verden: Pizza med kyllingebund

mandag den 11. maj 2015

Pizza med kyllingebund

Måske så du med på bloggens Facebookside i sidste uge, hvor jeg havde kreeret denne kyllingepizza. Det var bare et flækket kyllingebryst, som var banket fladt, fyld på, og så bagt. Det fungerer ganske glimrende, men nu har jeg taget kyllingepizzaen et skridt videre :)


Til bunden skal du bruge: (til 2 runde pizzaer)
- 500 g. kyllingebryst eller inderfilet
- salt og peber
- Evt. andre krydderier du har lyst til


Fyld:
Her er der lidt frit valg, men jeg vil anbefale ikke at fylde alt for meget på, og istedet spise grøntsager ved siden af.
Jeg har brugt en puré af grillet rød peberfrugt, løg, og en god, lagret cheddar. (Ang. ost, så forholder jeg mig til dette)

Du kan fx. smøre bunden med hjemmelavet ketchup, tomatpuré, eller selvføgelig en tomatsovs.


- Kyllingekød og krydderier smides i en foodprocessor, og der køres til en jævn fars.
- Del farsen i 2 portioner, og tryk hver portion ud til 2 flade (max ½ cm tyk), runde pizzaer på et stykke bagepapir (begge pizzaer kan være forskudt på 1 bageplade). Det kan være en god idé, at fugte hænderne med vand, så farsen ikke klistrer til hænderne.

- Smør nu bundene med din ønskede sovs, og læg resten af fyldet på. Giv dem evt. et drys oregano.

- Bag dine pizzaer ved 200 grader (jeg bruger varmluft) i ca. 25 minutter.


Og så er der pizza, som endda kan spises uden kniv og gaffel :)

(Jeg har givet min pizza lidt hjemmelavet pesto efter den kom ud af ovnen)


*Følg bloggen på Facebook*








2 kommentarer:

  1. Arg.. Det lyder næsten for godt til at være sandt..
    og det ser bare super wow kanon lækkert ud :)
    Må afprøves, dælme godt fundet på :)
    - så er søndags menuen "klar" - næsten da :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den må I helt sikkert afprøve, den er bare SÅ god :) Den stod også på min søndagsmenu idag :)

      Slet