Print Friendly and PDF Min paleo verden: Julekrydrede nødder

tirsdag den 3. december 2013

Julekrydrede nødder

Man fristes til at kalde dem pebernødder, men så bliver forvirringen nok for stor :)
Jeg lavede sidste år en opskrift på pebernødder, som du kan se her, og bruger her krydderiblandingen derfra. Det her er en lidt anderledes variant, og er bogstavelig talt pebernødder :)



Du skal bruge:
- Nødder (brug dem du vil, og så mange du vil)
- Smeltet kokosolie (ca. ½ spsk. pr. 100 g. nødder)
- 1 tsk. kanel
- 1 tsk. kardemomme
- 1 tsk. ingefærpulver
- ½ tsk. stødt hvid peber


- I en lille skål blander du alle krydderierne.
- I en anden skål blander du nødderne godt med den smeltede kokosolie. Rør rundt så alle nødder er dækket af et tyndt lag olie.
 


- Nu drysser du så meget af krydderiblandingen som du lyster over nødderne, og rører godt rundt så det er jævnt fordelt. (lav mere, hvis du laver en stor portion, og løber tør)

- Bag nødderne ved 150 grader i 15-20 minutter.
- Afkøl helt inden du kaster dig over dem.
- Opbevar i lufttæt beholder.
 


Sådan kan man altså også lave 'pebernødder' :)


8 kommentarer:

  1. En rigtig sjov ide til de traditionelle pebernødder, jeg er sikker på, de både dufter og smager fantastisk. Flotte billeder igen, Lykke og nogle søde krydderi-krukker :-)
    Kh Inger

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der breder sig en skøn duft mens de er i ovnen :)
      Mange tak. Ja, jeg har ikke 2 ens krydderiglas. Lidt sjovt med mange forskellige :)
      Knus Lykke.

      Slet
  2. Uha da da.. der er sørme dømt julehygge..
    Wow siger jeg bare.. vil lave dem til vores årlige øl julesmagning med "drengnene" :))
    Jeg kan allerede fornemme hvor lækre de smage..
    og jeg kan vist ligeså godt lave stor portion fra starten :)))
    Kanon ide og kanon opskrift og kanone fotos, tak.
    Knus Birgit

    SvarSlet
    Svar
    1. De er da sikkert helt perfekte til ølsmagning. God idé :)
      Ja, du kan ligeså godt lave rigeligt. Det tager jo ikke længere tid at lave en stor portion :)
      Mange tak:)
      Knus Lykke.

      Slet
  3. Ih, hvor ser det lækkert ud! Det må jeg også prøve :-)
    Måske jeg kan sende lidt inspiration tilbage igen: www.cathrineyoga.dk
    Kh Cathrine Koefoed, yogalærer

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Cathrine,
      Ja, dem må du prøve. Jeg synes ihvertfald de er rigtig gode :)
      Jeg tager et kig, tak :)
      ~Lykke

      Slet
  4. Super opskrift.. og gode nødder ;)
    Låner lige opskriften - du får lige et link!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Thomas,
      Dejligt du kan lide opskriften:)
      Jamen du skal være velkommen til at låne opskriften. Kan se du har linket tilbage til mig, så alt er i den skønneste orden:)

      Slet